Tuesday 2 August 2011

Just the terrible two's? 魔の二歳?

Since we moved to the U.K I feel my little girl has a lot of stress. Maybe it's because she has to share me with her younger brother who's just one and still breast-feeding. Maybe it's because everyone around her is suddenly talking in English, not Japanese. Or maybe it's still the 'terrible twos'....when do they end anyway??She's nearly three. And we experienced the earthquake in Japan last March. I guess it's a lot to cope with. Am I asking too much that she do what she's told and not hit her brother every day?? That she stop her dramatic tantrums that occur daily, two, three or more times? I don't know whether I have been too easy on her and not strict enough. I feel my words are useless, as she doesn't listen anyway.
We've had to leave her playgroup early twice in the past two weeks because she wouldn't listen, or sit down with the other seemingly well-behaved kids. She will start nursery in September so I hope that some time away from us will do her good.

イギリスに引っ越してから、娘がストレスをたまっていると感じる私。理由はなんだろう。。
まだおっぱいを飲んでいる弟に嫉妬しているかな?
周りの人たちは日本語じゃなく、英語を喋っているから?
魔の二歳?でも来週は三歳。ところでいつまで続くなの?
そして日本の大地震も体験したね。
たぶんこれだけで娘は精いっぱいかな。。。
でももうちょっと私の言う事を聞いて、弟をたたかないのは期待したい。毎日、に、三、何回もだだをこねるのをやめて欲しい。無理?
私はずっと優しいすぎて、もっと厳しく育ったほうがよかったかも。今言葉を使って、叱っても、娘は聞かない。

通っている子供とママのサークルは二回も娘の怒りで早めに帰った。他の子供達みんなちゃんと座っている、楽しくにうたっているけど。
四月からずっとママとパパと一緒だった娘はたぶんちょっとわがままになった。9月からやっとイギリスの幼稚園に入る。もうちょっとほかの子供達と一緒に時間を過ごしたほうがいいかな。

No comments: